Saturday 10 November 2018

Fatihah Belajar Mengaji

Teks : Maslizatul Ayu

Fatihah Maisarah adalah anak pertama yang banyak saya terapkan pendidikan al Quran Teknik Al Baghdadi seawal usia beliau. Pada mulanya, saya hanya perdengarkan bacaan dan kerap bawa beliau join setiap kursus pendidikan awal kanak-kanak. Selepas melahirkan Aina, semangat saya lebih membara untuk mendidik mereka bersama-sama. 0-2 tahun pertama saya beri anak-anak serap sahaja, dan banyakkan soal jawab. Walaupun ketika usia ini, Otak anak-anak masya Allah hebat!

Hasil dari usaha saya, dapat lihat dari kepetahan fatihah maisarah sendiri dapat gabungkan setiap yang dipelajari dengan mudah dan pantas sekali. Saya perlu lebih kreatif, kerana anak-anak di usia begini aktif bermain, maka saya selitkan juga pembelajaran. 

Rindu nak mengajar👩🏼‍🏫
Mahu cari kawan-kawan baya fatihah la, baru lah bersemangat anak ini nak mengaji. Umi rindu teknik al baghdadi ini, umi rindu berdiri sebagai perunding nya♥️
Pabila rindu bertamu,
Lagi-lagi rindu dengan bacaan anak-anak murid satu ketika dahulu,
Umi apply buat anak-anak umi pula😇
No high expectations buat anak-anak. Belajar dengan relaks, less than 5 seconds.


sumber gambar: Maslizatul Ayu

setiap bulan saya tetapkan target dan konsisten. mudah-mudahan anak-anak dapat manfaat daripada nya. Insya Allah.

Rutin konsisten selama 2 bulan
Masa : 10 min
Modul Teknik Al Baghdadi
Flashcard Al Baghdadi
CD 336 Teknik Al Baghdadi
Alhamdulillah, Permudahkanlah Ya Allah.


Video ini diambil ketika saya bawa fatihah maisarah merai pembukaan pusat pembelajaran Al Baghdadi Puncak Perdana. 


video ini semasa Fatihah Maisarah belajar Tamhid Al Baghdadi, Pelajaran 1

No comments:

Post a Comment